Filharmonia odsłania kolejne elementy układanki zachęcającej do kolekcjonowania dobrych dźwięków. Tajemnicze kolorowe billboardy w Szczecinie i okolicach to kolejny, po bezpłatnych badaniach słuchu, element kampanii społecznej „Usłysz dobre dźwięki”.
Przez dwa tygodnie w Szczecinie i miastach województwa można było zobaczyć komiksowe billboardy. Ich treść skoncentrowana była na trosce o słuch. „Jeżeli to są twoje słuchawki, to pewnie myślisz, że MP3 to muzyka”, „Co ty wiesz o decybelach” i „Słuchawki nie są do ucha, tylko do słuchania” to tylko niektóre hasła skierowane do mieszkańców. Miały one skłonić do refleksji jak i gdzie słuchamy muzyki. Przez kolejne dwa tygodnie możemy obserwować dalszą część kampanii, tym razem zachęcającą do wizyty w Filharmonii.

Billboardy miały różne przesłanie:

"Kolor jest bez znaczenia, ale Twoje słuchawki już nie!"
Kolor dla dźwięku i jego jakości jest bez znaczenia. Co prawda producenci próbują nas zwabić kolorowymi produktami, ale nie dajmy się na nie nabrać. Nie zapominajmy, że dla naszych uszu najważniejszy jest dźwięk. Przed zakupem słuchawek koniecznie sprawdźmy dane techniczne i jakość ich wykonania.

"Co Ty wiesz o decybelach?""Słuchawki są nie do ucha, tylko do słuchania".
Problem głośności i ciśnienia akustycznego związany jest z naszym zdrowiem. Małe słuchawki douszne zatykają nam kanały słuchowe i powodują wzrost ciśnienia akustycznego wewnątrz ucha, a to może wyrządzić nam krzywdę.

"Dlaczego nie chcesz usłyszeć więcej, może już nie słyszysz ciszy?"
Długotrwałe korzystanie ze słuchawek dousznych uszkadza nasz słuch i system połączeń nerwowych. Zamiast wysokich tonów, zaczynamy słyszeć szumy. To z kolei uniemożliwia nam usłyszenie ciszy – bardzo ważnego elementu w muzyce.

"Jeśli to są Twoje słuchawki, to pewnie myślisz, że mp3 to muzyka?"
Tu z kolei przewrotnie mówimy o jakości dźwięku w zapisie cyfrowym. Sprzeciwiamy się modzie słuchania ulubionej muzyki w formie półproduktu – słabych jakościowo plików dźwiękowych. Dobry dźwięk to nie tylko dobre słuchawki, to także odpowiedni nośnik.
31-08-2016, 10:59:50 | Więcej na temat: Kampania w przestrzeni miejskiej
COOKIESAby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu filharmonia.szczecin.pl, a także w celach statystycznych, używamy plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Polityka prywatności | AKCEPTUJĘ