Klasyka polskiego filmu i kawałeczek Piwnicy pod Baranami zagościł w Sali Symfonicznej Filharmonii. Agata Zubel, Bartłomiej Wąsik, Andrzej Bauer i Cezary Duchnowski doskonale odnaleźli się w oryginalnych, klasycznych interpretacjach kompozycji Zygmunta Koniecznego.
Jak w małej, kameralistycznej formie zamknąć całą paletę muzycznych barw i emocji? Tajemnicze, nostalgiczne „przychodzimy, odchodzimy”, pełen pasji, bólu i granicy krzyku „grande valse brillante”. Spokojne i jakby groteskowe wspomnienia ulic „Tomaszowa”, pełen falujących, dźwiękami fortepianu, emocji walc z „Jasminum”. Za chwilę ona i jej błękitne, zawoalowane oczy „Oczy tej małej” i muzyczna melancholia „Tej naszej młodości”. Na koniec wybuch ekspresji i rozpędzona „Karuzela z madonnami”. Głos przechodzi od subtelnego, piano, przez melorecytację, aż do pełnej szerokości brzmienia, żeby za chwilę zmienić odcień i przerodzić się w ekspresyjny „Krzyk”. Taki jest Konieczny: pełen muzycznych wariacji, granic dźwięków i emocjonalnej prawdy.
24-05-2017, 11:37:50 | Więcej na temat: Wydarzenia artystyczne
COOKIESAby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu filharmonia.szczecin.pl, a także w celach statystycznych, używamy plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Polityka prywatności | AKCEPTUJĘ